Hoe zet ik medicatie klaar in nCare en wanneer gebruik ik de functionaliteit Klaarzetten?

Je kunt medicatie klaarzetten in nCare. Je kunt deze functionaliteit gebruiken als je bijvoorbeeld ’s avonds de medicatie voor de volgende ochtend klaarzet, of als een cliënt een dag of een paar dagen weggaat (of op vakantie) en je medicatie wil meegeven.

In nCare web vind je de optie Klaarzetten nadat je op Toedienen en op een cliënt hebt geklikt. In de app vind je het icoon Klaarzetten rechtsboven in het scherm, nadat je op een cliëntnaam hebt getikt. Na het openen van het icoon, kan worden aangegeven tot welke datum en tijd de medicatie moet worden klaargezet. Dit kan tot een week in de toekomst. Na de gewenste selectie wordt alle medicatie tot de geselecteerde rondetijd getoond. In het rood wordt de medicatie getoond waar een dubbele controle voor is vereist. Vink de medicatie aan die moet worden klaargezet en tik op Klaargezet. Let hierbij goed op de rondetijd waarvoor je de medicatie klaarzet.

Na het klaarzetten worden de toedienknoppen grijs, met daarin het aantal, de tijd en de datum waarop het medicijn is klaargezet. Er hoeft nu niet meer worden afgetekend.

Wil je het klaarzetten ongedaan maken? Tik dan opnieuw op het icoon Klaarzetten en zet de vinkjes weer uit. Let op: zet alleen de vinkje uit die jij zelf eerder hebt aangezet. Je ziet in dit overzicht alle klaargezette medicatie, ook de medicatie die door je collega’s is klaargezet.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Hét digitale toedienregistratiesysteem voor optimale medicatieveiligheid

Download brochure

Oriënteren op de het juiste EVS- en toedienregistratiesysteem doe je vast niet dagelijks. Daarom kan het zijn dat we telefonisch contact met je opnemen om jouw wensen door te nemen.

    Verstuurd!

    De brochure wordt naar je mailadres verstuurd.

    Verstuur opnieuw