Release notes

18 december 2020

Gepland onderhoud 28 december aanstaande

Op 28 december om 21.00 uur staat er een onderhoud gepland.
Het doel van dit gepland onderhoud is het uitvoeren van security patches in onze infrastructuur. We verwachten dat gebruikers weinig hinder ondervinden maar het kan zijn dat je bijvoorbeeld éénmalig wordt uitgelogd.

Vanaf nu vinden er elke laatste maandag van de maand om 21.00 uur werkzaamheden plaats met dit doel.

De actuele status is te vinden op status.ncare.nl
 


Hulpmiddelen bestellen vanuit NCare

Steeds meer zorgverzekeraars, waaronder het Zilveren Kruis, veranderen vanaf 2021 hun beleid voor de uitgifte van medische hulpmiddelen. Zorgverzekeraar Zilveren Kruis past in 2021 nieuwe regels toe voor de uitgifte van medische hulpmiddelen. Hierdoor worden diabetes-, incontinentie-, stoma- en verbandmaterialen en medische voeding (DISVV) niet langer vergoed via de individuele apotheek. Zilveren kruis wil vanaf die datum alleen samenwerken met landelijke spelers, zoals ApotheekZorg.

Binnen nCare komt per 1 januari 2021 de functionaliteit beschikbaar dat de zorg (zorgverzekeringswet) toch hulpmiddelen kan blijven bestellen voor Zilveren Kruis. Binnen de app wordt de bestelling, door middel van het scannen van de barcode op de verpakking, namelijk gerouteerd naar ApotheekZorg, zodat er gewoon geleverd kan worden. Voor de cliënt/patiënt verandert er gevoelsmatig niets in de relatie met de apotheek.

Hoe werkt het?

  1. De apotheek geeft aan per cliënt of medische hulpmiddelen via ApotheekZorg besteld moeten worden.
  2. Jij als zorgmedewerker opent de nCare app en gaat naar het dossier van de client.
  3. Rechts bovenin zie je een rondje met verticale streepjes, dit is het scan icoon.
  4. Wanneer je hierop drukt open de scanner in de nCare app.
  5. Pak het medische hulpmiddel erbij en scan de barcode.
  6. Je krijgt nu een bestelscherm te zien waarop je een aantal kan invullen.
  7. Druk vervolgens op ‘Direct bestellen’ en de bestelling wordt verzonden.
    Voor meer informatie en de FAQ, verwijzen we je graag naar onze website.

Lees meer op ncare.nl/hulpmiddelen
 


Autorisatie opschalen (Beta)

Met deze functionaliteit kunnen gebruikers tijdelijk (10 uur) autorisatie krijgen op een nieuwe locatie. Hierdoor kunnen gebruikers altijd bij de gewenste gegevens wanneer er ad-hoc moet worden ingevallen op een andere locatie en kunnen flexwerkers zelf altijd aan het begin van hun dienst aangeven waar zij die dag aan de slag gaan. Dit neemt veel werk weg bij de beheerders, die hier nu nog druk mee zijn.

Deze functionaliteit zit nu in de beta fase en wordt door een aantal organisaties in productie getest. Deze test start in januari, als de functionaliteit voor iedereen beschikbaar komt volgt hierover een bericht.

Hoe werkt het?

Zie voor uitgebreide uitleg over de werking de documentatie op het klantenportaal of bekijk de video’s.

 


NCare App update

Update Android app

  • Cliëntnamen worden getoond bij de dubbele controles
  • Scanner optimalisatie waardoor deze beter werkt

Update iOS app

  • Bug met betrekking tot witte schermen is opgelost
  • Scanner optimalisatie waardoor deze beter werkt

Wil je per mail op de hoogte worden gehouden van de nieuwe ontwikkelingen?

Meld je aan voor de release notes

Hét digitale toedienregistratiesysteem voor optimale medicatieveiligheid

Download brochure

Oriënteren op de het juiste EVS- en toedienregistratiesysteem doe je vast niet dagelijks. Daarom kan het zijn dat we telefonisch contact met je opnemen om jouw wensen door te nemen.

    Verstuurd!

    De brochure wordt naar je mailadres verstuurd.

    Verstuur opnieuw