Release notes
3 maart 2021
Beta-functionaliteit voor communicatie tussen zorg en apotheek
We hebben in Beta een functionaliteit beschikbaar voor snelle communicatie tussen zorg en apotheek. Vanuit de zorg kan er per cliënt een gesprek gestart worden in de webomgeving van nCare, in het geval er een specifieke vraag is over de medicatie van de cliënt. De apotheek ziet dit bericht bij de actielijsten in het nCare Apotheekportaal en kan direct een antwoord geven. Dit maakt het laagdrempelig om te schakelen.
Ben je geïnteresseerd in het testen van deze beta-functionaliteit? Geef dit dat aan via ons supportportaal, dan maken wij deze functionaliteit voor jullie beschikbaar. Als deze functionaliteit een succes blijkt, zullen we het daarna voor iedereen beschikbaar maken en zullen we het ook in de apps beschikbaar maken. We horen graag hoe dit bevalt!
Inlogscherm nCare
Omdat steeds meer zorgorganisaties gebruikmaken van single sign on (SSO) methodes, gaan we het inloggen overzichtelijker maken.
Bij de eerste keer inloggen op jouw apparaat vraagt nCare om je organisatienaam, hierna kom je in een scherm waar je jouw gebruikersnaam en wachtwoord invult, of kies je voor de SSO-methode die bij jouw organisatie gebruikt wordt. nCare onthoudt je organisatienaam, hierdoor kom je iedere volgende keer dat je inlogt direct in het tweede scherm.
Gepland onderhoud
Op elke laatste maandag van de maand is er tussen 21:00 en 23:00 een standaard onderhoud gepland.
We streven ernaar dat gebruikers hier zo min mogelijk last van hebben. Het kan voorkomen dat nCare niet bereikbaar is.
Zorg ervoor dat de gebruikers binnen je organisatie bekend zijn met de back-uplijsten en het noodportaal voor het geval dat nodig is.
De geplande data voor de komende maanden zijn:
- Maandag 29 maart 21:00 – 23:00 uur
- Maandag 26 april 21:00 – 23:00 uur
- Maandag 31 mei 21:00 – 23:00 uur