Release notes

Augustus 2021

Inlog Instellingen Microsoft en Google uitgebreid

Voor: Webomgeving / Zorginstanties
 
Wanneer je gebruik maakt van de SSO (Single Sign On) koppeling met Microsoft of Google kun je de inlog instellingen uitbreiden met twee nieuwe opties:

  1. Maak automatisch gebruikers aan na eerste keer inloggen
  2. Activeer nieuwe gebruikers direct

Lees hieronder hoe het werkt en waar je dit als nCare beheerder kunt instellen.

 

Nieuwe opties bij Inlog instellingen (nCare beheer)

☑ Maak automatisch gebruikers aan na eerste keer inloggen

Door deze functie aan te zetten worden gebruikers van deze externe login-provider meteen aangemaakt in nCare. Indien dit uit staat, dienen gebruikers hun accounts handmatig aan elkaar te koppelen (en hebben ze dus ook eerst een nCare account nodig).

☑ Activeer nieuwe gebruikers direct

Indien Maak automatisch gebruikers aan na eerste keer inloggen aan staat, worden nieuwe gebruikers standaard eerst gedeactiveerd. Een beheerder moet ze dan met de hand activeren. Door deze optie aan te zetten worden gebruikers automatisch geactiveerd na het aanmaken en is er geen handmatige actie van de beheerder nog.

 

Activeren knop bij Gebruikers (nCare beheer)
(Deze knop hoef je niet meer te gebruiken wanneer de optie ‘Activeer nieuwe gebruikers direct’ gekozen is. Dit verloopt dan automatisch.)

Waar stel ik dit in als nCare beheerder?

Ga naar: Instellingen > Inlog Instellingen > Selecteer bij Externe login: ‘Microsoft’ of ‘Google’ > Druk op de knop ‘Wijzigen’.

Wil je een SSO koppeling instellen?

Vraag een implementatiedocument aan via het klantportaal.

Document aanvragen


Inlog Instellingen Microsoft en Google uitgebreid

Voor: Webomgeving / Zorginstanties
 
Op verzoek van een aantal klanten is het nu mogelijk gemaakt om in nCare meerdere medewerkers tegelijk op ‘in dienst’ te zetten en om meerdere medewerkers tegelijk op ‘uit dienst’ te zetten.
 

Er is een knop ‘Toegang’ toegevoegd aan het Gebruikersbeheer

Waar kan ik als nCare beheerder deze functionaliteit vinden?

Ga naar: Instellingen > Gebruikers > Druk op de knop ‘ Toegang’

 

Zo ziet het scherm voor bulk in/uit-dienst mutaties er uit

Hoe werkt deze functionaliteit

Op het scherm ‘Toegang gebruikers’ vul je links in het veld de (gebruikers)naam in van de gebruikers waarvoor je een start en/of einde toegang wilt instellen.

Vink vervolgens ‘Start toegang’ en/of ‘Einde toegang’ aan om het veld te activeren en een datum en tijdstip op te geven.

Druk op de knop ‘Opslaan’ om jouw invoer te bevestigen.

De start en/of einde toegang zijn nu ingesteld voor de gekozen gebruikers.

 


De optie “Client updaten uitzetten” in apps is weggehaald

Voor: iOS en Android app / Zorginstanties
 
In het menu van de nCare app in afdelingmodus, bestond de optie om ‘Cliënt updaten’ uit te schakelen. Hierdoor ontstond het risico dat er niet met actuele gegevens werd gewerkt in de app. Daarom is ervoor gekozen om deze optie geheel weg te halen zodat de medicatietoedieningen, mits je online bent, altijd worden bijgewerkt.
 
Voor beide versies van de app (iOS en Android) volgt een nieuwe release in de week van 9 augustus.
 

Wil je per mail op de hoogte worden gehouden van de nieuwe ontwikkelingen?

Meld je aan voor de release notes

Hét digitale toedienregistratiesysteem voor optimale medicatieveiligheid

Download brochure

Oriënteren op de het juiste EVS- en toedienregistratiesysteem doe je vast niet dagelijks. Daarom kan het zijn dat we telefonisch contact met je opnemen om jouw wensen door te nemen.

    Verstuurd!

    De brochure wordt naar je mailadres verstuurd.

    Verstuur opnieuw