Release notes
September 2021
Cliënten toevoegen aan meerdere afdelingen
Voor: Webomgeving / Zorgorganisaties / nCare+
Het is nu mogelijk in nCare om cliënten op twee plekken actief in zorg te hebben. Dit is een veelgevraagde functionaliteit voor organisaties waarbij cliënten intern op meerdere afdelingen in zorg zijn (bijvoorbeeld voor de dagbesteding, medisch specialistische teams of voor de thuiszorg om nachtzorg-cliënten te groeperen).
Hoe werkt het?
De functionaliteit voor het toevoegen van een cliënt aan een tweede afdeling wordt in nCare ‘Secundaire afdeling toewijzen’ genoemd. Het toewijzen van een secundaire afdeling kan alleen via nCare web.
De cliënt is na toewijzen aan een secundaire afdeling zichtbaar op de hoofdafdeling en de secundaire afdeling. Dit geldt zowel voor nCare web als nCare app.
Wanneer een cliënt op twee verschillende afdelingen of wijken in zorg is kan door beide teams de medicatietoedieningen worden vastgelegd zonder dat beide teams elkaar in de weg zitten. Ook kunnen de teams van elkaar inzien wie, wanneer, welke toediening heeft vastgelegd.

Beheerder kan een apotheek toevoegen
Voor: Webomgeving / Zorgorganisaties
In de webomgeving van nCare is een nieuwe knop toegevoegd die het voor een beheerder mogelijk maakt om zelf een apotheek te koppelen aan een locatie.
Hoe werkt het?
In nCare webomgeving ga je naar ‘Instellingen > Apotheken’. Druk op de knop ‘Toevoegen’ om het scherm met apotheken in nCare te openen. Door op het filter-icoon te drukken kun je gericht zoeken op de AGB-code of naam van een apotheek.
Kun je de apotheek niet vinden in de lijst dan is hij mogelijk niet toegevoegd aan nCare. Neem in dat geval contact op met de nCare support om de apotheek toe te laten voegen.
Heb je de apotheek gevonden, selecteer deze dan en druk op de knop ‘Toevoegen’ rechts-onder in het scherm. De apotheek is nu toegevoegd aan de locatie en kan worden gekoppeld aan cliënten.