Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over NCare?

Misschien is jouw vraag vaker gesteld. Kijk daarom eerst of het antwoord op jouw vraag tussen de veelgestelde vragen staat.
Staat jouw het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Stel de vraag dan op het klantportaal, wij nemen jouw vraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling.

 

  • Veelvoorkomende meldingen

  • Geen organisatie met deze naam gevonden (web). Organisatie niet gevonden (app).

    Ga na of de organisatienaam goed gespeld is en of er geen spaties voor of na de organisatienaam staan.

  • Foutief wachtwoord bij deze gebruiker.

    Controleer of het wachtwoord goed gespeld is. Na vijf keer verkeerd invoeren, wordt het account geblokkeerd. Ben je het wachtwoord vergeten? Volg de stappen die beschreven staan onder ‘Mijn account is geblokkeerd, wat moet ik doen?’

  • Geen gebruiker met deze loginnaam gevonden.

    Controleer of de gebruikers- en organisatienaam correct zijn ingevuld. Ga bij een nieuwe gebruiker na of er wellicht een spatie voor of na de gebruikersnaam en/of het wachtwoord staat.
    Blijft deze melding verschijnen? Mogelijk is er geen rol aan je account toegekend. Vraag je beheerder dit te controleren en zo nodig een rol toe te kennen.

  • Loginnaam, wachtwoord niet correct of er is geen enkele rol gedefinieerd (web).

    Controleer of de gebruikersnaam en het wachtwoord correct zijn ingevuld. Ga na of er een spatie voor of na de gebruikersnaam en/of het wachtwoord staat. Mogelijk is er geen rol aan je account toegekend. Vraag je beheerder dit te controleren en zo nodig een rol toe te kennen.

  • Cliënten

  • Ik wil een cliënt toevoegen, maar ik krijg de melding ‘Patiënt met deze BSN is al opgenomen in nCare’

    Deze cliënt bestaat al binnen jouw organisatie. Een cliënt kan maar één keer binnen een bepaalde organisatie in nCare voorkomen. Zoek op jouw locatie op de naam van de cliënt en zet hierbij het vinkje bij ‘Toon geblokkeerde cliënten’ aan. Kun je de cliënt niet vinden? Neem dan contact op met een andere locatie binnen jouw organisatie waar de cliënt mogelijk eerder gewoond heeft. Zij moeten de cliënt verhuizen naar de juiste locatie, waarna jij op jouw locatie kunt aftekenen.

  • Alle cliënten zijn weg bij Toedienen in de nCare app.

    Apotheken verzenden voor enkele weken aan medicatie informatie naar nCare. Ze kunnen de medicatie van elke cliënt elke dag automatisch bijwerken, maar dat is (nog) niet bij alle apotheken het geval. Wanneer een apotheek een cliënt te lang niet heeft bijgewerkt, is er geen informatie over de medicatie van de cliënt meer bekend in nCare. Neem contact op met de apotheek en vraag of zij de cliënt willen bijwerken. Daarna kun je weer aftekenen in nCare.
    Je kunt controleren wanneer je cliënt voor het laatst is bijgewerkt in de webomgeving van nCare. Zoek de cliënt op en kijk op het tabblad Algemeen. Achter ‘Wijziging vanuit AIS’ vind je de laatste bijwerkdatum + tijd.

  • Een cliënt is bij ons uit zorg gegaan, hoe verwerk ik dat in nCare?

    Zoek de cliënt op in nCare. In de app vind je Blokkeren in het dossier van de cliënt. In web vind je de knop rechtsonder in beeld. Als je daarop klikt, kan je de reden selecteren.
    Door deze actie is de cliënt niet meer zichtbaar in nCare, tenzij de filter voor tonen geblokkeerde cliënten actief is. De apotheek krijgt een bericht vanuit nCare dat deze cliënt geblokkeerd is.

  • Ik kan een cliënt niet vinden.

    Ga naar de web omgeving van nCare en log hier in. Ga naar het tabblad ‘Cliënten’ en selecteer de afdeling van de cliënt die je zoekt. Zet een vinkje bij ‘Geblokkeerde cliënten tonen’ en controleer of de cliënt nu wel zichtbaar wordt. Controleer ook de afdeling ‘_nog toe te kennen aan afdeling/wijk’.

  • Ik wil een cliënt toevoegen, maar het BSN nummer is niet juist/de knop COV controle licht niet op.

    Het BSN moet uit 9 cijfers bestaan. Zijn het er 8? Plaats dan een ‘0’ voor het BSN en klik dan op COV controle.

  • Gebruikers

  • Ik wil een gebruiker verwijderen, waarom kan ik dit niet?

    Je kunt een gebruiker niet verwijderen in verband met de bewaarplicht van medische gegevens. Je kunt een gebruiker alleen verwijderen als diegene nog geen acties heeft gedaan in nCare.

    Je kunt een einddatum in het verleden aan het account toevoegen en eventueel de rollen verwijderen.

  • Ik moet vaak opnieuw inloggen op de nCare app, hoe komt dit?

    De NCare app vergrendelt na een bepaalde periode. De duur van deze periode kan door de beheerder in de NCare web omgeving via de browser worden ingesteld. Als de app vergrendelt, kan je de app door middel van het invullen van je pincode of wachtwoord ontgrendelen en verder gaan waar je gebleven was.

    Als de nCare app je vraagt om opnieuw in te loggen, dan is de app volledig afgesloten en kan je daardoor niet verder gaan waar je gebleven bent. Hiervan kan het besturingssysteem van je telefoon (Android of iOS) de oorzaak van zijn. Op het moment dat het besturingssysteem “besluit” dat de nCare app op een moment niet meer nodig is, dan wordt deze afgesloten en moet je daarom opnieuw inloggen. Ga naar je beheerder om te onderzoeken of dit de oorzaak is.

    Wat daarnaast zou kunnen is dat je zelf de nCare app onbewust opnieuw opstart, door niet via het overzicht van de actieve apps naar nCare terug te keren maar door op het icoon van de app te klikken. Ga naar het overzicht van actieve apps (doorgaans het blokje linksonder van de menu toetsen) en klik daar op nCare.

  • De app vraagt om mijn pincode, waar kan ik die vinden?

    Elke gebruiker krijgt een unieke pincode. Deze pincode vind je door op de nCare web omgeving, rechtsboven in het scherm, op het tandwiel naast je naam te klikken. Klik naast de pincode op de knop ‘Bekijken’. Na het invoeren van je wachtwoord verschijnt je pincode in beeld.

    Het is mogelijk om een nieuwe pincode te laten genereren. Klik daarvoor op de knop ‘Wijzigen’ en klik na het invoeren van het wachtwoord op de knop ‘Reset’. Er verschijnt een nieuwe pincode. Bij nogmaals klikken op ‘Reset’, verschijnt er weer een nieuwe pincode. Na het sluiten van dit scherm, is de pincode opgeslagen. Het is niet mogelijk om een zelfgekozen pincode in te stellen.

  • Kan ik mijn pincode voor de app wijzigen?

    Vanwege veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk om een zelfgekozen pincode in te stellen. Het is wel mogelijk om een nieuwe pincode te laten genereren. De pincode vind je door op de nCare web omgeving, rechtsboven in het scherm, op het tandwiel naast je naam te klikken. Klik naast de pincode op de knop ‘Wijzigen’ en klik na het invoeren van het wachtwoord op de knop ‘Reset’. Er verschijnt een nieuwe pincode. Bij nogmaals klikken op ‘Reset’, verschijnt er weer een nieuwe pincode. Na het sluiten van dit scherm, is de pincode opgeslagen.

  • Beheer: Hoe wijzig ik de automatische uitlogtijd van de app of web omgeving?

    Ga naar Algemeen beheer Organisatie. Onder het tabblad ‘Instellingen’ klik je op ‘Algemeen’. Naast de organisatienaam vind je de knop ‘Wijzigen’. Door hier op te klikken, kun je de automatische uitlogtijd voor de app- en web omgeving wijzigen.

  • Beheer: Hoe voer ik meerdere gebruikers op een makkelijke manier in in nCare?

    Je kunt hiervoor een import doen in NCare. Je hebt hiervoor het bestand ‘Sjabloon import nCare’ nodig.
    Download hier het sjabloon: Download import nCare sjabloon.
    In dit Excel bestand voer je de gegevens van de gebruikers volgens de eisen in, waarna je de gebruikers in één keer in nCare toevoegt. Sla het bestand op als ‘.csv (door komma’s gescheiden waarden bestand)’. Je kunt het bestand nu importeren.

  • Mijn account is geblokkeerd, wat moet ik doen?

    Na vijf keer verkeerd invoeren van het wachtwoord wordt je account geblokkeerd. Klik onder het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten of account geblokkeerd?’ of ‘Geen toegang tot uw account?’. Er opent een scherm waarop organisatie en gebruikersnaam kunnen worden ingevuld. Er zijn nu twee scenario’s mogelijk: indien het account geblokkeerd is probeert nCare een sms te sturen met een tijdelijke code waarmee je het account zelf kunt deblokkeren. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat er een mobiel nummer staat ingevoerd bij je account. Indien je account niet is geblokkeerd, dan probeert nCare een email te sturen met een tijdelijke link waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

    Ontvang je geen email of sms? Dan is er geen (geldig) e-mailadres en/of 06 nummer ingevuld bij je account. Neem contact op met de beheerder binnen je organisatie. De beheerder kan de contactgegevens in je account aanvullen en je account deblokkeren.

  • Back-up toedienljsten

  • Beheer: Wij krijgen elke dag een mail met back-up toedienlijsten. Kan ik aanpassen naar welk mailadres deze lijsten worden gestuurd?

    Het is mogelijk om per locatie in te stellen naar welk mailadres deze lijsten worden verzonden. Dit kunnen ook meerdere mailadressen zijn. Dit kan een beheerder als volgt aanpassen:
    1. Log in op nCare web
    2. Klik naast je naam op Aanpassen
    3. Klik op Algemeen Beheer organisatie
    4. Klik op Instellingen, Algemeen
    5. Klik naast ‘Locaties’ op wijzigen en vul bij ‘Mailadres toedieninglijst’ de (extra) mailadressen in. Je kunt deze scheiden door middel van een puntkomma.

  • Beheer: Ik weet het wachtwoord van de back-up toedienlijsten niet meer

    Het is niet mogelijk om het wachtwoord te achterhalen. Als het wachtwoord niet meer bekend is dan kan een beheerder het wachtwoord van de back-up toedienlijsten als volgt aanpassen wijzigen:

    1. Log als beheerder op nCare web.
    2. Kies rechtsboven naast de locatienaam voor (aanpassen).
    3.. Kies voor Algemeen Beheer Organisatie.
    4. Ga naar Instellingen vervolgens Algemeen.
    5. Kies je locatie en druk op Wijzigen.
    6. In dit scherm kan je klikken op Reset bij Wachtwoord mailadres en een nieuw wachtwoord aanmaken.

    Let op: Dit wachtwoord werkt pas na het versturen van de volgende back-up toedienlijst.

  • Nood

  • Wat is het noodportaal?

    Het noodportaal is een website noodportaal.ncare.nl waarop kan worden ingelogd met de nCare gegevens. Na het inloggen kunnen de PDF bestanden met de toedienlijsten worden gedownload. In het geval van een storing kun je dus altijd bij deze lijsten, zonder dat je eerst terug moet naar kantoor.

  • Ons internet is uitgevallen waardoor we nCare niet kunnen gebruiken. Wat kunnen we doen?

    Controleer eerst of andere websites en apps nog toegankelijk zijn. Is dit niet het geval? Onderzoek of er op een andere manier verbinding kan worden gemaakt, bijvoorbeeld via een 3G of 4G netwerk. Of via een vaste verbinding op de computer. Dan kan je gebruikmaken van de webomgeving van nCare.
    Als dit niet lukt, print dan de back-up toedienlijsten die dagelijks worden gemaild vanaf een computer waar wel verbinding is. Daarna kan op papier worden afgetekend.
    Ten slotte kun je de aftekenlijsten opvragen bij de apotheek, waarna op papier kan worden afgetekend.

  • De stroom is uitgevallen waardoor we nCare niet kunnen gebruiken. Wat kunnen we doen?

    Vraag intern na of hier een noodprocedure voor is opgesteld binnen je organisatie. Gebruik indien mogelijk een ander apparaat waarop nCare kan worden gebruikt, of print de back-up toedienlijsten die dagelijks worden gemaild vanaf een computer waar wel stroom is. Daarna kan er op papier worden afgetekend. Ook kun je de toedienlijsten bij de apotheek opvragen.

  • Mijn apparaat is kapot waardoor ik nCare niet kan gebruiken, wat kan ik doen?

    Gebruik indien mogelijk een ander apparaat waarop nCare kan worden gebruikt. Bij gebruik van de nCare-app kan bij problemen als alternatief iedere computer/laptop/tablet ingezet worden door de nCare-webomgeving te raadplegen via web.ncare.nl

    Als dit niet lukt, print je de back-up toedienlijsten vanaf een vaste computer, waarna op papier kan worden afgetekend.

  • Mijn beveiligingscertificaat is verlopen, waardoor ik NCare niet kan gebruiken, wat kan ik doen?

    Neem contact op met je beheerder, zodat het beveiligingscertificaat opnieuw online kan worden gezet. Print in de tussentijd de back-up toedienlijsten waarna op papier kan worden afgetekend.

  • Er is een storing bij het systeem waarmee we zijn gekoppeld. Wat kunnen we doen?

    Probeer nCare via de nCare-webomgeving te raadplegen. Dit kan op web.ncare.nl.
    Als dit niet lukt, kun je gebruik maken van het noodportaal via noodportaal.ncare.nl.
    Daarnaast is er de optie om de back-up toedienlijsten die dagelijks worden gemaild te printen, waarna op papier kan worden afgetekend.

  • Er is een storing bij de apotheek waardoor er geen actueel medicatieoverzicht is, wat kunnen we doen?

    Vraag binnen je organisatie na welke noodprocedures er in dit geval gelden. Neem contact op met de apotheek om de meest actuele informatie te achterhalen.

  • Er is een storing bij nCare, wat moet ik doen?

    Controleer de status van nCare op status.ncare.nl.

    Je kunt het noodportaal van nCare bereiken via noodportaal.ncare.nl. Log hier in met je nCare gegevens. Na het inloggen kun je de PDF bestanden met de toedienlijsten downloaden, waarna je verder kunt gaan met werken.

    Lukt het niet om in te loggen op het noodportaal? Dan kun je de back-up toedienlijsten gebruiken die dagelijks per mail worden verzonden.

  • Blijven we de back-up toedienlijsten ook nog krijgen per mail naast het noodportaal?

    Ja, naast het noodportaal blijven de back-up toedienlijsten dagelijks per mail verstuurd worden. Het noodportaal is de oplossing voor zorgmedewerkers die onderweg zijn. Als er een storing is in nCare, kunnen zij direct inloggen op het noodportaal en hoeven zij niet terug naar kantoor om de back-up toedienlijsten te printen. Als een zorgmedewerker geen internetverbinding heeft, kan het noodportaal niet bereikt worden. Dan zijn de back-up toedienlijsten de oplossing om toch verder te kunnen met werken.

  • Ik heb een 06 nummer toegevoegd in mijn account, maar het noodportaal geeft aan dat er geen nummer bekend is.

    Het noodportaal haalt de informatie ieder uur vanuit nCare op. Over een uur zijn de wijzigingen zichtbaar in het noodportaal en kun je inloggen met de nieuwe gegevens.

  • Ik heb mijn locatierechten gewijzigd in nCare maar zie dit niet terug in het noodportaal.

    Het noodportaal haalt de informatie ieder uur vanuit nCare op. Over een uur zijn de wijzigingen zichtbaar in het noodportaal en kun je inloggen met de nieuwe gegevens.

  • Authenticatie bij inloggen

  • Beheer: Wat gebeurt er wanneer ik een gekozen methode op organisatieniveau weer uitzet?

    De gebruikers zullen bij de eerste volgende inlog actie weer een nieuwe beschikbare methode moeten kiezen.

  • Beheer: Kan ik een gekozen methode op gebruikersniveau resetten?

    Ja dat kan, ga naar “Instellingen” > ‘Gebruikers”, selecteer de gebruiker en druk op ‘Reset 2FA token’. Bij de eerst volgende inlog moet de gebruiker een nieuwe methode kiezen.

  • Wat gebeurt er als ik als gebruiker van methode wil wisselen van code ontvangen?

    Wanneer je hebt gekozen voor code ontvangen via sms en je wilt dit bijvoorbeeld voortaan via mail ontvangen, vraag dan aan je nCare beheerder om jouw 2fa-token te resetten.

  • Wat als een gebruiker geen mail adres of mobiele nummer bij het gebruikers account gevuld heeft?

    Bij het inloggen krijgt de gebruiker de mogelijkheid dit zelf in te voeren. Wanneer dit gebeurt is kan de gebruiker vervolgens de methode kiezen voor ontvangen code.

  • Beheer: Hoe werkt ‘Whitelisting’?

    Je kan instellen op welke ip adressen van de organisatie op de whitelist mogen. Wanneer een gebruiker inlogt vanaf dat ip adres, wordt er geen persoonlijk certificaat geïnstalleerd en hoeft een gebruiker ook geen code ter authenticatie in te voeren. De whitelist is op dat moment de authenticatie.

  • Beheer: Werkt ‘Whitelisting’ in combinatie met de andere methodes?

    Ja, dit werkt naast elkaar. Mocht het gebeuren dat het interne netwerk uitvalt dan gaat de app automatisch over naar de andere beschikbare ingestelde methodes voor authenticatie.

  • Beheer: Ik kan Algemeen Beheer Organisatie niet vinden. Bij Instellingen staat niet ‘Algemeen’

    Je bent ingelogd op de webomgeving van nCare. Rechtsboven in het scherm zie je Aanpassen staan. Klik hierop. Klik dan op Algemeen Beheer Organisatie en dan op Instellingen, Algemeen. Volg dan de stappen uit de documentatie.

  • Medicatie bestellen

  • Ik heb medicijnen besteld, maar de apotheek ontvangt mijn bestelling niet.

    Mogelijk staat je bestelling nog in de receptenbuffer, te wachten op goedkeuring door een collega. Pas nadat dit heeft plaatsgevonden wordt de bestelling naar de apotheek doorgestuurd.

  • Ik kan niet op ‘Direct bestellen’ klikken.

    Niet alle medewerkers zijn geautoriseerd om bestellingen direct naar de apotheek door te zetten. Deze bestellingen worden eerst in de receptenbuffer geplaatst waarna een collega die daartoe bevoegd is de bestelling accordeert. Binnen elke zorgorganisaties worden aparte afspraken gemaakt over wie direct mag bestellen. De beheerder binnen jouw zorgorganisatie weet welke afspraken hierover zijn gemaakt. Neem contact op met je beheerder om het recht: ‘bestellingen autoriseren’ aan te vragen als je daarvoor in aanmerking komt.

  • We hebben medicatie besteld en dit is ook geleverd. Waarom blijft het bestelmandje groen?

    Het bestelmandje blijft na een bestelling standaard 7 dagen groen, om aan je collega’s aan te geven dat er onlangs medicatie is besteld.
    Of medicatie intussen is geleverd, heeft geen invloed op de kleur van het bestelmandje.

  • BEM status

  • Ik kan de BEM niet aanpassen van een bepaald medicijn.

    Voor een afzonderlijk medicijn uit een baxterzakje is het niet mogelijk om de BEM status aan te passen omdat alle medicijnen in één zakje zitten. Het is alles of niets voor de medicatiezakjes. Indien er een aparte BEM status voor een specifiek medicijn nodig is, zal er met de apotheker overlegd moeten worden om dit medicijn als losse medicatie in nCare in te voeren.

  • Ik wil de BEM status injecteren aanklikken, maar die staat er niet tussen.

    Injecteren valt onder de BEM status.

  • Toedienen en aftekenen

  • De medicatie van mijn cliënt is verdwenen uit nCare.

    Apotheken verzenden voor enkele weken aan medicatie informatie naar nCare. Ze kunnen de medicatie van elke cliënt elke dag automatisch bijwerken, maar dat is (nog) niet bij alle apotheken het geval. Wanneer een apotheek een cliënt te lang niet heeft bijgewerkt, is er geen informatie over de medicatie van de cliënt meer bekend in nCare. Neem contact op met de apotheek en vraag of zij de cliënt willen bijwerken. Daarna kun je weer aftekenen in nCare.
    Je kunt controleren wanneer je cliënt voor het laatst is bijgewerkt in de webomgeving van nCare. Zoek de cliënt op en kijk op het tabblad Algemeen. Achter ‘Wijziging vanuit AIS’ vind je de laatste bijwerkdatum + tijd.

  • Ik heb per ongeluk voor een verkeerde rondetijd afgetekend. Kan ik deze registratie verwijderen of ongedaan maken?

    Een registratie kan op dezelfde dag nog worden gewijzigd naar 0, maar je kunt de registratie niet verwijderen. Om een registratie terug te zetten naar 0, klik je nogmaals op de toediening die verkeerd is ingevoerd en wijzig je het getal naar 0. Daarbij plaats je een aantekening met de reden voor de wijziging. Geef indien nodig aan de collega door dat er verkeerd is afgetekend. De collega die het medicijn tijdens de betreffende ronde moet toedienen, klikt op de gele knop en voert het juiste aantal opnieuw in. Daarna kleurt de knop weer groen; de juiste toediening is afgetekend.

  • Ik heb per ongeluk een verkeerd aantal afgetekend, kan ik dit ongedaan maken?

    Een registratie kan op dezelfde dag nog worden gewijzigd. Om een registratie te wijzigen, klik je nogmaals op de toediening die verkeerd is ingevoerd en wijzig je het getal naar het gewenste aantal. Daarbij plaats je een aantekening met de reden voor de wijziging.

  • Waarom zie ik bij het toedienen van medicatie een plusje in plaats van een getal?

    Medicatie met een plusje geldt niet als verplichte medicatie; bij zo nodig medicatie staat er altijd een plusje. Als er bij andere medicatie een plusje staat in plaats van een getal, is er geen schema ingevoerd. De apotheek dient een schema toe te voegen aan de medicatie waar een toedienaantal gewenst is.

  • Ik kan niet alle medicatie van mijn cliënt klaarzetten.

    Controleer de BEM status van het medicijn dat je wilt klaarzetten. Medicatie met BEM status op Eigen Beheer kan niet worden klaargezet, omdat de medicatie al in eigen beheer is. Wijzig de BEM status naar de gewenste BEM status en zet het medicijn vervolgens klaar.

  • Ik ben vergeten een medicijn af te tekenen, terwijl ik het wel heb toegediend. Kan ik dit nog wijzigen?

    Je kunt een vergeten registratie op dezelfde dag nog toevoegen. Om de betrouwbaarheid van het systeem te waarborgen, kan dit niet meer als de dag is verstreken. Dan geldt de vergeten registratie als een gemiste toediening.

  • Stel een medewerker is een toediening (of toedieningen) vergeten. Tot welk moment kunnen deze alsnog worden toegediend?

    Je kunt tot tot 4 uur terug op de volgende dag nog aftekeningen doen/wijzigen. Dit wordt gerekend vanaf het huidige tijdstip. Dus als het 01.00 uur ‘s nachts is, dan kan je nog tot 21.00u de vorige dag aftekenen.

  • Dubbele controle

  • Ik ontvang geen dubbele controle notificaties op mijn apparaat.

    Wanneer je geen dubbele controle notificaties ontvangt kan dat een aantal redenen hebben. Het kan zijn dat je de nCare app geen toestemming hebt gegeven voor ‘berichten’ tijdens de installatie, dit kun je inschakelen bij de instellingen van jouw apparaat.
    Daarnaast is het mogelijk om in het menu in nCare app je beschikbaarheid voor dubbele controle in of uit te schakelen.
    Wanneer je in de nCare app op ‘Afmelden’ drukt word je uitgelogd en ontvang je geen notificaties.
    Notificaties worden verder alleen gestuurd naar het apparaat waar je als laatst bent ingelogd in de nCare app.

  • Hoe kan ik iemand alleen dubbele controle rechten geven voor een specifieke afdeling/wijk?

    Het mogelijk om een gebruiker van een ander team rechten te verlenen tot het uitvoeren van dubbele controles voor een andere locatie en/of andere afdeling/wijk.

    Wat moet een nCare beheerder hiervoor instellen:
    1. Binnen nCare maak je een aparte rol aan voor alleen dubbele controles.
    2. In nCare ga je vervolgens naar de gebruiker(s) van het andere team.
    3. Je klikt op het tabblad ‘Rollen’ en drukt op de knop ‘Toevoegen’.
    4. Kies de locatie en de rol voor de dubbele controle.
    5. Ga binnen hetzelfde venster naar ‘instellingen afdeling/wijk’ en selecteer de afdeling/wijk. (De gebruiker krijgt op deze manier alleen de dubbele controles door van die afdeling/wijk.
)
    6. Druk op ‘Opslaan’.

    Deze gebruiker dient nog wel opnieuw aan te melden in de app om de wijzigingen in rechten in de app te zien en de dubbele controle te ontvangen.

  • Waarom wordt er voor een risicovol medicijn niet om een dubbele controle gevraagd door nCare?

    Controleer of het medicijn in de baxter zit. Is dat het geval? Dan heeft de eerste controle al plaatsgevonden bij het vullen van de baxter. De tweede controle doe jij, bij het toedienen van de medicatie.

    Gaat het niet om een baxtermedicijn? Controleer dan in de webomgeving van nCare, bij Instellingen, Medicatielijst Dubbele Controle, of het vinkje bij het betreffende medicijn aanstaat.

  • Wat betekent het als een dubbele controle de status ‘Vervallen’ heeft?

    Een dubbele controle bestaat uit een aantal stappen.

    1. De dubbele controle wordt aangevraagd
    2. De dubbele controle word goed- of afgekeurd
    3. Na ontvangst goedkeuring, krijg je als aanvrager in beeld: Nu toedienen of Annuleren. Als je op Annuleren klikt, kan je de Toediening annuleren of Scherm verlaten. Als je op Toediening annuleren klikt, krijgt de aanvraag de status: Geannuleerd. Als je op Scherm verlaten klikt, moet de toediening nog worden afgetekend.

    Als het aftekenen niet binnen 2 uur wordt uitgevoerd, vervalt de toediening. Daarom zie je als status ‘Vervallen’ staan bij Dubbele controles, Geschiedenis in de webomgeving.

  • Hét digitale toedienregistratiesysteem voor optimale medicatieveiligheid

    Download brochure

    Oriënteren op de het juiste EVS- en toedienregistratiesysteem doe je vast niet dagelijks. Daarom kan het zijn dat we telefonisch contact met je opnemen om jouw wensen door te nemen.

      Verstuurd!

      De brochure wordt naar je mailadres verstuurd.

      Verstuur opnieuw